Baner


Volvo XC90 drugiej generacji - blisko doskonałości

2017-07-27
Trzeba było czekać aż 12 lat, by pojawił Volvo XC90 crossover nowej generacji. Stworzenie tego modelu kosztowało jedenaście miliardów dolarów. Zwykle na zaprojektowanie nowego modelu auta tej klasy wydaje się około miliarda dolarów, dlaczego więc Volvo wydało aż dziesięć razy więcej? Bo nowe Volvo XC90 zostało stworzone od zera, inżynierowie zaprojektowali od podstaw płytę podłogową, zawieszenie, liczne nowatorskie systemy bezpieczeństwa, a także całą gamę silników.

Zaś wszystkie nowe podzespoły trafią do innych modeli Volvo. Tak naprawdę inwestowano więc nie w pojedynczy model ale w całą markę. Raz opracowane rozwiązania zostaną użyte wielokrotnie, nie ma obaw, wszystko zwróci się firmie Volvo z nawiązką.

Volvo XC90 crossover - model skazany na sukces

Obecnie popyt na crossovery nie spada, a nowatorskie rozwiązania zastosowane w nowym XC90 wróżą, że ten model będzie sprzedawał się wyjątkowo dobrze. Dzięki modelowi XC90 łączna sprzedaż wszystkich modeli Volvo w 2015 roku znacznie przekroczyła pięćset tysięcy sztuk, a szacuje się, że w 2018 roku przekroczy osiemset tysięcy sztuk. Poza tym nowe Volvo XC90 to duży samochód o przestronnym i luksusowym wnętrzu, z perfekcyjnie dopracowanym podwoziem i całą gamą doskonałych silników. Jest powiewem nowości w klasie dużych SUV-ów. Niewielkie zastrzeżenia można mieć jedynie do sposobu zmiany biegów przez 8-stopniowy „automat” oraz problematycznej intuicyjności obsługi tabletu, za pomocą którego zmieniamy poszczególne ustawienia podzespołów auta - do niczego więcej nie sposób się przyczepić. XC90 może służyć za wzór w swojej klasie.